Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w okresie styczeń-lipiec 2015 r. polski eksport, w cenach bieżących, osiągnął wartość ponad 422 mld złotych. Ekonomiści Banku Zachodniego WBK szacują z kolei, że za pięć lat jego udział w PKB Polski wyniesie ok. 50%. Eksport zyskuje coraz większe znaczenie w kontekście rozwoju gospodarki naszego kraju. Aby wesprzeć polskich eksporterów i zachęcić ich do ekspansji na nowe rynki, Bank Zachodni WBK wspólnie z Partnerami merytorycznymi przygotował Program Rozwoju Eksportu. Właśnie startuje kolejny cykl wydarzeń, podczas których eksperci Programu podzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem.
Zaplanowane na jesień 2015 r. wydarzenia Programu Rozwoju Eksportu to m.in. wirtualne misje handlowe, seminaria czy śniadania biznesowe dla przedsiębiorców. W ramach Programu odbędzie się również cykl konferencji, podczas których nagrodzeni zostaną najlepsi eksporterzy w danych regionach. Uczestnicy spotkań PRE zdobędą szczegółową i praktyczną wiedzę na temat konkretnych rynków zagranicznych, ułatwień dla firm – eksporterów, wprowadzonych w bieżącym roku w prawie celnym, czy wsparcia, jakie mogą otrzymać firmy wysyłające swoje towary za granicę. Dowiedzą się również, w jaki sposób zbadać potencjał danej grupy docelowej, jak weryfikować swoich partnerów biznesowych i czy warto zabezpieczyć ryzyko handlowe. Uczestnicy Programu Rozwoju Eksportu zapoznają się też z działaniem konkretnych narzędzi, pomagających w rozpoczęciu działalności na rynkach zagranicznych, takich jak np. platforma Santander Trade. Więcej informacji na temat zbliżających się wydarzeń PRE można znaleźć na stronie http://www.bzwbk.pl/ms/rozwoju-eksportu/program-rozwoju-eksportu.html.
„Duże zainteresowanie ze strony przedsiębiorców i różnorodność zagadnień, które zgłaszali jako ważne dla ich działalności, tylko utwierdziły nas w przekonaniu, że warto dalej rozwijać Program Rozwoju Eksportu” – mówi Jerzy Śledziewski, Dyrektor Obszaru Strategii i Sprzedaży Produktów w Pionie Bankowości Biznesowej i Korporacyjnej Banku Zachodniego WBK. „Naszą ambicją jest, by przedstawiciele firm uczestniczący w Programie, wynieśli z niego przydatne informacje, ułatwiające podjęcie decyzji o ekspansji na rynkach zagranicznych” – dodaje Jerzy Śledziewski.
Jak podaje Główny Urząd Statystyczny, w okresie styczeń – lipiec 2015, polski eksport w cenach bieżących wyniósł ponad 422 mld złotych. W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, oznacza to wzrost o 5,9%. Z kolei eksperci Banku Zachodniego WBK szacują, że pomiędzy 2008 a 2014 rokiem, wartość polskiego eksportu, pomimo niezbyt korzystnych uwarunkowań gospodarczych na świecie, wzrosła aż o 67% (licząc w PLN), a za 5 lat jego udział w PKB Polski będzie kształtować się na poziomie niemal 50%. Jeśli zaś weźmiemy pod uwagę nie tylko towary, ale również usługi – będzie to prawie 60%.
„Wspólnie z Partnerami merytorycznymi Programu chcemy dołożyć swoją cegiełkę do dalszych wzrostów w dziedzinie eksportu. Jest to nieprzypadkowa grupa – każdy wnosi tutaj swoją unikalną wiedzę i rozwiązania dotyczące handlu zagranicznego. Wierzę, że przekonamy i zainspirujemy niejednego przedsiębiorcę, aby otworzył się na nowe rynki” – dodaje Jerzy Śledziewski.
Program Rozwoju Eksportu, przygotowany przez Bank Zachodni WBK wspólnie z Partnerami merytorycznymi: Bisnode, Google oraz Korporacją Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych S.A. powstał, aby wspierać polskich eksporterów w ich działalności na rynkach zagranicznych oraz dostarczać im rzetelną, praktyczną wiedzę z różnych dziedzin z związanych z eksportem, takich jak narzędzia i rozwiązania finansowe, ubezpieczenia handlowe czy analiza rynków.
dostarczył infoWire.pl
Link do strony artykułu: https://wwwww.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/rusza-drugi-cykl-spotkan-z-przedsiebiorcami-w-programie-rozwoju-eksportu